środa, 22 lipca 2015

Róża - zdjęcia, opis, schemat :)

Witajcie :)

Dziś zaprezentuje Wam jak zrobić różyczkę na szydełku - najprostsza jaką dotychczas robiłam, i co najważniejsze łatwo można dopasować jej wielkość :) Mała? Średnia? Duża? Wszystko zależy od Was. :) A jej prostota sprawia, że różyczka ma niezwykły urok. :)




Schemat do różyczki jest niezwykle prosty. :)


1. 20 oczek łańcuszka.



2. Wbijamy się w drugie oczko od końca i robimy 19 półsłupków.


3. Zawracamy i robimy 4 słupki wbite w jedno oczko (pierwsze wolne), oczko ścisłe, 4 słupki w jednym oczku, oczko ścisłe itd. do końca. :) 


4. wychodzi nam coś takiego, a dokładniej zwinięta spiralka więc naszym zadaniem jest uformować ładnie płatki i zszyć ze sobą, tak by różyczka się nie poruszała. :) Ja zszywam igłą, jest o wiele wygodniej w tym wypadku niż szydełkiem. :) 



5. Z tego schematu powstają nam takie różyczki. :) pierwsza jest z 20 oczek łańcuszka, druga z 30 oczek łańcuszka. :)


Na koniec wszywam jeszcze perełkę by różyczka bardziej elegancko wyglądała :)


Zasada jest prosta - im większą chcesz różyczkę tym więcej dodajesz oczek łańcuszka. :) 20 oczek to takie minimum by ładnie wyglądała, później kolejne płatki róży to plus dwa oczka łańcuszka. np. z 20 oł wychodzi nam 9 płatków róży, z 22 oł - 10 płatków, z 30 oł - 14 płatków, a z 40 oł - 19 płatków. ;]




Ja miałam okazję już wcześniej taką różyczkę robić jak około 1,5 msc temu zrobiłam a'la sandałki na moją małą księżniczkę ;) 






Jeśli post okazał się przydatny zostaw proszę jakiś ślad po sobie :) Pozdrawiam. ;]




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz