poniedziałek, 21 września 2015

Jak wykonać ściągacz na szydełku?

Jak wykonać ściągacz na szydełku? Kiedy zaczynałam swoją przygodę z szydełkiem nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje ;) potem sąsiadka poprosiła mnie bym zrobiła jej ściągacz do kurtki synka, bo rękawy były bardzo szerokie... No i się zaczęło szukanie jak taki ściągacz wykonać. Znalazłam. Jest bardzo dużo informacji na ten temat i u mnie znajdziecie je również z racji tego, że publikuje wszystko to co potrzebne jest do wykonywanych przeze mnie prac :)



Do wykonania ściągacza niezbędna jest wiedza jak wykonać słupki reliefowe (patentowe) o których pisałam TUTAJ. Jeśli to już potraficie to zrobienie ściągacza to łatwizna ;) 


W poście zaprezentuje Wam trzy wzory ściągaczy, są to kombinacje słupków reliefowych od przodu i od tyłu. Można dowolnie tworzyć takie kombinacje, mi najbardziej podobają się te zaprezentowane niżej :)




ŚCIEG ŚCIĄGACZOWY NR 1


Prawa strona




Lewa strona



Jak widzicie są identyczne :)



Schemat ściągacza nr 1



Opis

1 rząd: Robimy tyle oczek łańcuszka ile potrzebujemy.
2 rząd: Na powstałym łańcuszku robimy słupki.
3 rząd: 3 oczka łańcuszka w górę jako pierwszy słupek, następnie na przemian jeden słupek reliefowy od przodu, jeden od tyłu i tak do końca.
4 rząd: Powtarzamy tak jak rząd 3. 

Kontynuujemy tyle razy by otrzymać pożądaną przez  wysokość ściągacza.





ŚCIEG ŚCIĄGACZOWY NR 2



Prawa strona




Lewa strona



Znów nie ma różnicy między prawą, a lewą stroną. :)





Schemat ściągacza nr 2



Opis

1 rząd: Robimy tyle oczek łańcuszka ile potrzebujemy.
2 rząd: Na powstałym łańcuszku robimy słupki.
3 rząd: 3 oczka łańcuszka w górę jako pierwszy słupek, następnie jeden słupek reliefowy od tyłu, potem na przemian po dwa słupki reliefowe od przodu i dwa od tyłu i tak do końca.
4 rząd: Powtarzamy tak jak rząd 3. 

Kontynuujemy tyle razy by otrzymać pożądaną przez  wysokość ściągacza.





ŚCIEG ŚCIĄGACZOWY NR 3



Prawa strona




Lewa strona



W przypadku tego ściągacza już widać wyraźną różnicę między prawą, a lewą stroną.





Schemat ściągacza nr 3


Opis

1 rząd: Robimy tyle oczek łańcuszka ile potrzebujemy.
2 rząd: Na powstałym łańcuszku robimy słupki.
3 rząd: 3 oczka łańcuszka w górę jako pierwszy słupek, następnie jeden słupek reliefowy od tyłu, potem na przemian dwa słupki reliefowe od przodu i jeden od tyłu i tak do końca.
4 rząd: Powtarzamy tak jak rząd 3. 

Kontynuujemy tyle razy by otrzymać pożądaną przez  wysokość ściągacza.








W przypadku, gdy chcecie dodać ściągacz do gotowej już robótki np. czapki czy rękawa to ja zawsze obrabiam półsłupkami i potem od razu słupkami reliefowymi tak jak w 3 rządzie w opisach. 







Ściągacz można zrobić też z półsłupków reliefowych, półsłupków reliefowych nawijanych, słupków i w teorii z każdych kolejnych słupków jednak w zależności od grubości włóczki mogą tworzyć się dziury między słupkami. 



6 komentarzy:

  1. Dziękuję za super wyjaśnienie jak zrobić ściągacz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Często jest tak że przy próbie robienia ściągacza na szydełku coś pójdzie nie tak. Mi kiedyś nawet samo szydełko się złamało :) Jednak zamówiłam kolejne od https://alewloczka.pl/pl/c/Szydelka/19 no i bez problemu mogłam dokończyć swoją pracę.

    OdpowiedzUsuń
  4. 50 year-old VP Product Management Danny Edmundson, hailing from Arborg enjoys watching movies like "See Here, Private Hargrove" and Listening to music. Took a trip to Cidade Velha and drives a Town & Country. jej wyjasnienie

    OdpowiedzUsuń