poniedziałek, 7 września 2015

"Magic Ring" - czyli magiczne kółeczko na szydełku


"Magic Ring" - czyli magiczne kółeczko na szydełku. Jak je zrobić? Do czego służy znajdziecie w poście poniżej :)








Magic Ring jest na prawdę magiczną metodą zaczynania każdej okrągłej robótki. Ja tą metodę poznałam około miesiąca temu, kiedy na facebook'owej grupie rozwinął się temat o magicznym okręgu. Wyszło, że nie korzystałam z porad innych tylko uparcie dążyłam do celu sama ;) Teraz wiem, że człowiek uczy się całe życie i po co ma się męczyć, pocić i trudzić skoro ktoś wymyślił coś rewelacyjnego? :) 

Wiadomo, że każdy zaczyna robótkę jak mu wygodniej - za równo przy wiązaniu pierwszej pętelki czy przy późniejszych pierwszych krokach. Pamiętacie jak w wpisie sprzed kilku miesięcy pisałam jak zaczynam okrągłą robótkę? Wtedy była to serwetka w ramach ćwiczeń, ale przecież każdą poprzednią czapkę tak zaczynałam... i albo dziurka była za duża, albo wzięłam za mało oczek łańcuszka i nie mieściła mi się odpowiednia liczba słupków, półsłupków czy od czego tam zaczynałam... teraz wszystko się zmieniło. Za pomocą Magic Ring'u nie martwię się czy uda mi się ładne kółko czy znów w środku powstanie dziurka. Nie ważne ile potrzebuję zrobić półsłupków - 4? 10? a może 20? Magic Ring sprawia, że kółeczko perfekcyjnie się zamyka bez dziurki w środku. :)


Na schematach widziałam już rożne oznaczenia Magic Ring, niedomknięty okrąg i wkoło niego odpowiednia liczba półsłupków, słupków itd lub same półsłupki, bez łańcuszka. Tak jak na zdjęciu poniżej.




Jedno wiem na pewno. Umiejętność robienia Magic Ring znacznie ułatwia życie i przyśpiesza robienie robótki, bez zmartwień i zbędnego prucia. ;]




Teraz pokażę wam za pomocą foto kursu jak zrobić magiczne kółeczko krok po kroku. 



 1. Łapiemy nitkę w taki sposób.



2. Końcówkę włóczki owijamy jeszcze raz w okół palca środkowego.



3. Kciukiem przytrzymujemy końcówkę, by nam nie uciekła.



5. Bierzemy do ręki szydełko i wkładamy je pod pierwszą z brzegu nitkę.



6. Łapiemy szydełkiem za włóczkę idącą do palca wskazującego.




7. Przeciągamy i otrzymujemy jedno oczko łańcuszka. Zauważmy, że teraz końcówka włóczki jest po środku, a nie z brzegu jak wcześniej. Zwykle robi się to automatycznie, ale watro tego przypilnować, gdyż w innym wypadku będzie nam się ciężko zamykało kółeczko.



8. Znów łapiemy za nitkę.



9. Przeciągamy.



10. i otrzymujemy kolejne oczko łańcuszka.



11. Teraz wbijamy szydełko pod dwie nitki naszego Magic Ring'u.



12. Łapiemy nitkę.



13. Przeciągamy.



14. I mamy pierwszy półsłupek. (drugi licząc z wcześniejszymi oczkami łańcuszka)




15. Czynność powtarzamy tyle razy, ile potrzebujemy półsłupków.



16. Łapiemy za wystającą nitkę.



17. I pociągamy na tyle mocno by kółeczko nam się zamknęło.



18. Właśnie tak. :)



19. Teraz wbijamy się pod dwie nitki naszego pierwszego wykonanego półsłupka, czyli pod wykonany łańcuszek. 



20. Łapiemy nitkę.



21. Przeciągamy przez dwie pętelki na szydełku - robimy oczko ścisłe.



22. Gotowe! :)




Warto poćwiczyć tą metodę zaczynania robótki, a zobaczycie jakie to proste. :)





2 komentarze:

  1. Troszkę inaczej nawijam nitkę na to magiczne kółeczko, ale efekt końcowy jest taki sam jak Twój i popieram umiejętność tego kółeczka bardzo się przydaje:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonale pamiętam jak zawsze miałam z tym problemy, ale z czasem nauczyłam się tego kółeczka. Chociaż już dawno nie szydełkowałam, to czasami najdzie mnie chwila że je wyciągnę. Bardziej spędzam czas w pracy na materiałach z nadrukiem https://ctnbee.com/pl/druk-na-materialach i jestem pewna, że to jest to czego szukałam.

    OdpowiedzUsuń