wtorek, 28 kwietnia 2015

Podstawy szydełkowania cz.1 - pętelka, łańcuszek :)

Kochani na początek bardzo przepraszam za mały przestój na blogu, ale niestety tamten tydzień był dla mnie bardzo ciężki - ząbkująca Amelka, ogromny stres związany ze sprawą w sądzie... a w weekend jeszcze szkoła i urodziny Wiktorii. :) Chodź mimo tego, że było bardzo ciężko, to udało mi się miedzy czasie zrobić kapelusik, którym pochwale się w następnym posicie, a w tym tak jak obiecałam wstawiam podstawy. :) czyli  w sumie ja tym do tej pory się posługuje. :) 

 

Do nauki polecam szydełko w większym rozmiarze jak i grubszą włóczkę, znacznie lepiej na takiej uczyć się odpowiedniego naciągania oczek tak by nie było ani za luźno, ani za ścisło ;) 

Ja w początkach kupiłam sobie szydełko nr 3 i też włóczkę na takie szydełko i troszkę mi zajęło zanim sprawnie sciskałam oczka. ;) 


Ja w swoim mini kursie użyłam włóczki Red Heart Lisa przeznaczonej dla szydełka nr 4- 4,5 mm i szydełka nr 4 mm. :)
 

Pętelka

 1. Bierzemy włóczkę. ;)


 2. Owijamy włóczkę na dwóch palcach w taki sposób jak wyżej na zdjęciach.

3. Palcem serdecznym od dołu przytrzymujemy włóczkę by nam się nie przesuwała; ja obróciłam rękę by pokazać jak ja to trzymam. ;)

4. Następnie rozszerzamy palce by bez problemu udało się wsunąć szydełko.

5. Łapiemy szydełkiem za drugą nitkę...

6. ... i przeciągamy nitkę. :)
7. Zaciskamy i pętelka gotowa. :) 

 Łańcuszek

Kolejną nieodłączną częścią robótek szydełkowych jest łańcuszek, bez niego nie zrobimy nic, i nie ważne czy będzie to jedno oczko łańcuszka, siedem, pietnaście czy sto;) po prostu musi być. ;)

 1. Zaczynamy oczywiście od pętelki :)



 2. Następnie łapiemy za włóczkę....





 3. ... i przeciągamy przez pętelkę.




4. Pierwsze oczko łańcuszka gotowe :)

5. Znowu łapiemy za nitkę...

6. I przeciągamy przez oczko łąńcuszka.

 Tak wygląda łańcuszek z 6 oczek + pierwsza od dołu jest pętelka.


P.S. Przy czytaniu schematów nie liczymy pętelki jako pierwsze oczko łańcuszka.


Łańcuszek jest bardzo prosty w wykonaniu, nawet moja Wiktoria robi go bez większych problemów. ;) 



W kolejnym poście pokażę jak wykonać półsłupek i półsłupek z narzutem. :) 



Do zobaczenia ;) 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz