poniedziałek, 29 czerwca 2015

Jak schować nitkę w środku i na końcu robótki? - kurs

Jak schować nitkę w środku i na końcu robótki?



Dziś o tym jak ładnie schować nitki w robótce :) Ja początkowo za pomocą mniejszego szydełka wystająca nitkę przewlekałam gdzieś z tyłu robótki tak by nie było jej widać, nie mówię, że ten sposób jest zły, ale strasznie dużo z nim zabawy i szukania wystających nitek na koniec pracy, dlatego po kilku wykonanych pracach nauczyłam się jak to robić od razu, i to też przez przypadek, bo gdyby nie zaplątała mi się wystająca nitka pewnie nadal bym się bawiła w przewlekanie wystającej nitki przez robótkę i ukrywanie jej na siłę ;) 

Pamiętajcie jednak, że jest coś czego robić nie można: NIGDY  nie obcinamy wystającej nitki przy końcu robótki, czy supełku... Dlaczego? Wystarczy, że się mocniej pociągnie i koniec włóczki wypada z supełka, wszystko zaczyna się pruć i całą naszą pracę szlag trafia... Pół biedy, gdy pruje się od końca - to da się jeszcze naprawić, ale w środku? O zgrozo aż mnie ciarki przeszły na samą myśl ;)






CHOWANIE NITKI W ŚRODKU ROBÓTKI

W ostatnim poście pokazywałam Wam jak dołączać nową włóczkę. Powiedzmy, że ten post będzie jego kontynuacją ;) 



 W przypadku, gdy dopiero przywiązaliśmy nową włóczkę i wystający kawałek chcemy ukryć robimy to tak:





 1. Przekładamy wystający kawałek włóczki na lewą stronę - jeśli jest on bardzo długi można go skrócić do 2-3 cm .





2. Trzymamy wystającą nitkę tak by przylegała ona do oczek z poprzedniego rzędu, i postępujemy tak jakby jej tam w ogóle nie było, czyli normalnie robimy słupek itp.  




 3. Po przeciągnięciu nasza wystająca nitka nadal przylega do oczek poprzedniego rzędu.




 4. Przeciągamy, zwracając uwagę na to by wystająca włóczka przylegała do poprzedniego rzędu.




 5. Kontynuujemy, a wystająca nitka nam się pięknie chowa.



CHOWANIE NITKI, KTÓRA JEST PO LEWEJ STRONIE




1. Nitkę która była po lewej stronie, przekładamy na prawą stronę tak by przylegała do oczek poprzedniego rzędu, u mnie nitka z lewej strony jak i ta od nowej włóczki nakładają się na siebie.  




 2. Obie końcówki włóczek traktujemy tak jakby ich nie było, zwracając tylko na to uwagę by przylegały do poprzedniego rzędu (dokładniej do jego grzbietu),i nie zostały nabrane na szydełko z nitką idącą od kłębka. Tak kontynuujemy naszą robótkę... 




 3. ... tworząc kolejne słupki itp. 




 4. Tak wygląda robótka z prawej strony.




5. A tak z lewej.



Przy schowaniu 3 nitek w taki sposób, kolejne chowają się same nawet nie wiadomo kiedy ;) 


A co z ostatnią końcówką włóczki, kiedy robótkę zakończymy oczkiem ścisłym zamkniętym? Ja robię to tak:





1. Mamy wystającą końcówkę włóczki, którą zakończyliśmy robótkę.  




 2. Ja zawsze biorę mniejsze szydełko, i wbijam się w oczko poprzedniego rzędu.




3. Łapię wystającą nitkę. 




 4. Przeciągam.




5. Następnie wbijam się od drugiej strony i przeciągam pozostałą włóczkę. Kontynuuję dotąd aż cała  włóczka się schowa. :)




6. Efekt końcowy wygląda tak :) 




Jeśli post pomógł Wam w opanowaniu sztuczki chowania wystających nitek zostawcie po sobie ślad ;)



Do zobaczenia :) 








3 komentarze:

  1. Niebawem minie miesiąc odkąd leży i czeka na wykończenie koc z włóczki poliestrowej. Koc zrobiłam na drutach a boki wykończę wg szydełkowego kursu /część: chowanie nitki w środku robótki/. Będę kładła końcówki motków na dwie strony, bo to koniec jednego a początek kolejnego motka.
    Nie polubię szydełka, ale za możliwość skorzystania z kursu wrabiania końcówek zwisających nitek, serdecznie dziękuję.
    Bożena

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorota Kasprzak3 września 2018 08:00

    Jak dla mnie takich porad powinno być o wiele więcej. Przede wszystkim dlatego, że wiele osób początkujących nie wie za bardzo jak chować nitkę w środku materiału. Ja korzystając z włóczki https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Safran/45 także uczyłam się w taki sam sposób chować nitkę na środku i końcu.

    OdpowiedzUsuń