środa, 24 czerwca 2015

Jak zaczepić nową nitkę bez wiązania supełków? - szybki kurs :)

Jak zaczepić nową nitkę bez wiązania supełków?


W początkowych przygodach z szydełkiem, gdy chciałam zmienić kolor włóczki czy po prostu kończyła mi się nitka, to związywałam jedną nitkę z drugą lub w miejscu gdzie miała zacząć się nowa nitka to przeplątywałam włóczkę, robiłam supełek, następnie za pomocą szydełka pętelkę, potem oczko łańcuszka i jakoś szło, chodź w danym miejscu robiły się zgrubienia. Widzicie to nawet brzmi skomplikowanie ;) Dlatego dzisiaj pokażę wam jak zrobić to szybko, bez supełków i zgrubień :) A więc zaczynamy:



1. Mamy robótkę. Wbijamy szydełko tam gdzie chcemy mieć nową włóczkę...




2. Następnie w taki sposób łapiemy naszą nową włóczkę.




3. Przeciągamy, mniej więcej na tyle, jakby miało być to oczko łańcuszka.




4. Krótszą część włóczki przekładamy na prawą stronę tak, by była ona nad tą włóczką, która idzie od kłębka.





5. Krótszą przytrzymujemy z tyłu palcem, by nam nie uciekła i robimy oczko łańcuszka.





6. Łapiemy krótszą nitkę i pociągamy za nią tak by się zacisnęła wokół robótki. Mamy więc gotowe jedno oczko łańcuszka.





7. Robimy tyle oczek łańcuszka w zależności od tego czy chcemy zrobić półsłupek, słupek itp. 






W taki sposób mamy już umocowaną włóczkę i możemy swobodnie wykonywać swoją prace, bez martwienia się, że coś się rozpruje, czy, że będzie jakieś nieestetyczne zgrubienie. :)






Powodzenia w dalszym szydełkowaniu ;) 

Chętnie dowiem się w jaki sposób Wy łączycie swoje włóczki :) 




Zostawcie komentarz - będzie mi bardzo miło :-)

3 komentarze:

  1. Dziękuję za wszystkie Pani wpisy, są mi bardzo pomocne, w wielu sytuacjach, choc nie pisze komentarzy, za co przepraszam...
    Tutaj mam pytanie - czy potem mam uciąć obydwie końcówki - starą i nową - bez obawy, ze stara będzie sie pruła?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę:) stara jak i nowa nitkę, czyli wszystkie wystające chowam w robotce w taki sposób jak tu amelkowo-szydelkowo.blogspot.com/2015/06/jak-schowac-nitke-w-srodku-i-na-koncu.html?m=1 i nic się nie pruje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję 😊
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń